• Μαθήματα αγγλικών: Το Γερούνδιο (ρήμα+ing)

    Το γερούνδιο ίσως δεν είναι τόσο δύσκολο όσο νομίζουμε. Στην ουσία είναι ένας ρηματικός τύπος που έχει ρόλο ουσιαστικού στη σύνταξη, όμως αυτό δεν είναι πάντοτε εμφανές. Σε αυτό το βίντεο θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τη λειτουργία του, έτσι ώστε να αποφύγουμε τη στείρα μελέτη και την παπαγαλία.

    Διαβάστε τη συνέχεια...
  • Phrasal verbs: Δεν είναι τόσο δύσκολα!

    Υπάρχει τρόπος να προσεγγίζουμε το λεξιλόγιο της ξένης γλώσσας χωρίς να καταφεύγουμε στη στείρα μελέτη και την παπαγαλία. Το συγκεκριμένο video αναφέρεται σε κάποια phrasal verbs και πιθανούς τρόπους προσέγγισής τους.

    Διαβάστε τη συνέχεια...
  • Οι Continuous χρόνοι στην αγγλική γλώσσα

    Το video αυτό απευθύνεται σε σχετικά προχωρημένους σπουδαστές της αγγλικής γλώσσας. Εστιάζει στους continuous χρόνους και στο πώς μπορεί κανείς να κατανοήσει τη χρήση και την κατασκευή τους χωρίς στείρα μελέτη και παπαγαλισμούς.

    Διαβάστε τη συνέχεια...
  • Οι Perfect χρόνοι στην αγγλική γλώσσα

    Το video αυτό απευθύνεται σε σχετικά προχωρημένους σπουδαστές της αγγλικής γλώσσας. Εστιάζει στους perfect χρόνους και στο πώς μπορεί κανείς να κατανοήσει τη χρήση και την κατασκευή τους χωρίς στείρα μελέτη και παπαγαλισμούς.

    Διαβάστε τη συνέχεια...
  • Οι χρόνοι της αγγλικής γλώσσας

    Αυτό το video απευθύνεται σε σχετικά προχωρημένους ελληνόφωνους σπουδαστές ή μαθητές που θέλουν να κατανοήσουν πώς συντάσσονται οι χρόνοι στην Αγγλική. Πρόκειται για μια εισαγωγή (θα ακολουθήσουν και άλλα επεξηγηματικά videos) σε βασικές αρχές που διέπουν την κατασκευή των χρόνων των ρημάτων. Ο στόχος μας είναι να βοηθήσουμε στην κατανόηση, απορρίπτοντας λογικές απλής παράθεσης κανόνων και παπαγαλισμού.

    Διαβάστε τη συνέχεια...
  • PHRASAL VERBS: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ

    Πώς γίνεται το give να σημαίνει δίνω, ενώ το give up να σημαίνει παρατάω ή κόβω (π.χ συνήθεια); Πώς μπορεί να εξηγηθεί το ότι το come μόνο του σημαίνει έρχομαι, ενώ το come up with (an idea) σημαίνει βρίσκω (π.χ μια ιδέα); Το εύκολο συμπέρασμα είναι ότι «η αγγλική γλώσσα είναι περίεργη και δεν έχει λογική», «τα λένε για να μας παιδεύουν», «τί κρίμα που για μία ψήφο δεν έγινε η Ελληνική η επίσημη γλώσσα» (τίνος άραγε;) και άλλα τέτοια. Συχνότατα δυστυχώς οι δάσκαλοι με τον τρόπο τους κάθε άλλο παρά βοηθούν όταν δίνουν οδηγίες του τύπου «τί να κάνουμε, έτσι τα λένε», «πρέπει να τα μάθεις απ’ έξω όπως έκανα κι εγώ παλιά», «κουράγιο, θα τα μάθεις με τον καιρό» κ.λπ. Οι προσπάθειες αντιμετώπισης του προβλήματος περιορίζονται λοιπόν στον παπαγαλισμό, σε κατάρες και χαρακτηρισμούς, ενώ, κατά τη γνώμη του γράφοντος, θα έπρεπε να επικεντρώνονται στην έρευνα. Εάν ο μελετητής της Αγγλικής σταματήσει να ασχολείται αποκλειστικά με το τί σημαίνει αυτό και επικεντρώσει τη σκέψη του στο γιατί σημαίνει αυτό, δεν μπορεί παρά να εκπλαγεί ευχάριστα. Ε ναι, λοιπόν, τα phrasal verbs έχουν λογική, αρκεί να ενδιαφέρεται κανείς να τη βρει.

    Διαβάστε τη συνέχεια...